Central System

Central System (Központi rendszer az automatizált járművek tesztelésének és működésének támogatásához)” 2020-1.2.3-EUREKA-2021-00001 projekt

A projekt célja egy olyan központi rendszeren alapuló közlekedési rendszer kidolgozása, amely a lekorszerűbb state-of-art technológiákat integrálva az infrastruktúrába kihelyezett szenzorok nyers és magasabb szintű adatait felhasználva támogatja az autonóm járművek tesztelését és üzemeltetését, különös tekintettel a környezetérzékelésre és a járművek központi irányítására. A projekt keretén belül elsődleges feladat egy ilyen központi rendszer kidolgozása és implementálása, amelyet kezdetekben a hálózatba kapcsolt automatizált járművekkel szoros összefüggésben különféle tesztek és funkciók validációjának támogatására alkalmazható. Hosszú távú vízióként – a rendszer további fejlesztésével – a közlekedés üzemeltetésének és irányításának felhő alapú támogatását is meg kívánja Ajánlatkérő valósítani. Az autonóm járművek megbízható üzemeltetéséhez és irányításhoz nélkülözhetetlen a jármű környezetéről alkotott modell megléte, amelyet napjaink magasan automatizált járműveiben a jármű környezetérzékelő rendszere generál, amelyhez a saját szenzorain túlmenően egyéb külső forrásból érkező adatot is felhasznál. A projekt keretében kidolgozni tervezett felhő alapú rendszer elsődleges funkciójaként az automatizált járműveket támogató globális (statikus és dinamikus objektumokat is tartalmazó) környezeti modell valós idejű generálását tekintjük. A felhőben valós időben folyamatosan aktualizált környezeti modellt a járművek és az infrastruktúrába kihelyezett szenzorok által szolgáltatott nyers vagy magasabb szintű adatok fúziójával kívánja előállítani a valóságot jól reprezentáló digitális iker formájában. A tervezett rendszer jellemzői:

• jármű és infrastruktúra szenzoradatok valós idejű fúziója
• adatok rögzítése
• nemzetközi szabványok alkalmazása
• járművek valós idejű környezeti modellel való támogatása
• infrastruktúra elemek és járművek központi irányításának lehetősége
• autonóm járművek tesztelési eljárásainak támogatása
• skálázható architektúra

Az autonóm járművek megbízható üzemeltetéséhez és irányításhoz nélkülözhetetlen a jármű környezetéről alkotott modell megléte, amelyet mindeddig a magasan automatizált járművek környezetérzékelő rendszere állított elő. Ehhez a saját szenzoradatain túlmenően az infrastruktúra, illetve más járművek adatait is felhasználja. A projekt elsődleges célja – a járművek és az infrastruktúra együttműködésére támaszkodó, illetve azok szenzoradatait hasznosító –központi felhő alapú valós idejű rendszer kidolgozása, amely hosszútávú célként központilag támogatja a magasan automatizált járművek megbízható, energiatakarékos és összehangolt közlekedését, valamint számos olyan további funkciót és szolgáltatást is nyújt, amelyek nagymértékben hozzájárulnak az autonóm járműfunkciók teszteléséhez és validálásához. A projekt keretében kidolgozásra kerülő központi felhő alapú rendszer egyik kiemelt funkciójaként az infrastruktúra és járművek szenzorai által érzékelt környezet valós idejű modellezését emelhetjük ki a beérkező magasabb szintű adatok központi fúzióján keresztül. Ezzel szoros összefüggésben ugyancsak a projekt egyik kiemelt célkitűzése a különféle típusú szenzorokból (camera, radar, lidar) álló 5G lefedettséggel rendelkező infrastruktúra kiépítése az M1-M7 autópálya egyik kijelölt szakaszán, amely a kidolgozandó központi felhő alapú környezetérzékelő rendszer segítségével különféle – a magasan automatizált járművekhez szorosan kapcsolódó – tesztek, illetve validációs kísérletek elvégzésére ad lehetőséget.

 

 

 

Számláló

Számláló

KILOMÉTERNYI ÚT
FŐ MUNKAVÁLLALÓ
VÁRMEGYEI IGAZGATÓSÁG
MÉRNÖKSÉG
LABOR
MÉRŐÁLLOMÁS
31000

KILOMÉTERNYI ÚT

6000

FŐ MUNKAVÁLLALÓ

19

VÁRMEGYEI IGAZGATÓSÁG

80

MÉRNÖKSÉG

8

LABOR

23

MÉRŐÁLLOMÁS